Misleading Spanish-speaking voters/Desorientando a los Votantes de Habla Hispana

Posted: October 31, 2008 in Uncategorized

Don’t let any misleading and false information influence your vote.  It’s very important that you always check the facts.  Remember that if you want a change, you’re vote is required, but it needs to be based on the truth not on lies. Here is a summary of what you can find out in FactCheck in regards to this presidential election.

According to FactCheck the presidential campaigns and third-party groups have been targeting Spanish speaking voters with misleading and false ads. These are some examples (provided by Kathy Gill):

  • A McCain-Palin add tries to paint Obama as a “risk”, falsely claiming that his health care plan would require small businesses to cover their employees. But Obama’s plan explicitly exempts small businesses from this requirement, and an adviser has said the threshold “would almost certainly be higher that ten” employees for businesses to be excluded.
  • National Rifle Association ad features a retired police officer who claims Obama “didn’t think we should be allowed to use a firearm for self-defense.” That refers to a vote in the Illinois Legislature to uphold enforcement of  local gun bans. It wouldn’t have made it a crime to use guns for self-protection elsewhere.
  • A new group called Latinos 4 Reform has launched a misleading anti-Obama ad that tries to paint him as no friend to Latinos by falsely claiming he doesn’t support trade with countries south of the border, among other charges.

For more information: Visit FactCheck

En Español

No deje que información falsa influya en su voto.  Es muy importante que usted siempre cheque la verdad.  Recuerde que si usted quiere un cambio, su vote es necesario, pero necesita estar informado con la verdad no con mentiras.  Este es un resumen de la información que usted puede encontrar en FactCheck con referencia a la campaña presidencial.

De acuerdo a FactCheck, la campaña presidencial y grupos terceros se han dedicado a promover comerciales falsos entre los votantes hispanos. Estos son algunos ejemplos (en un resumen de Kathy Gill)

  • Un comercial de McCain-Palin trata de pintar a Obama como un riesgo, diciendo falsamente que el plan de salud de Obama incluye que los pequeños negocios cubran a sus empleados. Pero el plan de Obama explícitamente excluye a los pequeños negocios de este requisito y uno de sus concejales dice que el requisito seguramente será de más de diez.

  • Un comercial de la Asociación Nacional de Rifles pasa a un policía quien dice que Obama no piensa que los policías deben usar armas de fuego como defensa propia. Pero esto se refiere a un voto en la legislatura del estado de Illinois para apoyar a las autoridades al la prohibición de armas en lugares locales, pero no sería un crimen usar las armas de fuego para protección en otros lados.
  • Un grupo llamado Latinos por una Reforma ha lanzado un comercial en contra de Obama, pintando a Obama como un enemigo de los Latinos, afirmando falsamente que Obama no apoya el tratado de libre comercio con países al sur de la frontera con los Estados Unidos.

Para más información visite: FactCheck

Comments
  1. Carlos says:

    me falto ver una aclaracion de algo falso referido a los candidatos republicanos creo..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s