Versión en español despué de la de inglés

It is time to Bing it!

By Rubi Romero

Bing and Yahoo! online advertising alliance launched in the Latin-American market this month. For now this service is available in six countries. Argentina, Chile, Colombia, Mexico, Peru, and Venezuela. As the online marketing continues to grow all over the world and whether Latino America is ready to Bing it! is a matter of time.

According to Internet World Stats, there are about 2, 280 M using internet (37% world population). What does this means for online marketing? 2,280 million potential customers! This is great for Bing Ads, and now with the launch of it in Latin America, Bing Ads can reach out to about 126 M potential customers (Mexico[42M], Argentina[28M], Colombia[25M], Venezuela[11M], Chile[10m] & Peru[10M]). Now its biggest search engine competitor of Bing is Google with about 72% of the market versus 28% between Yahoo! and Bing.

Therefore, the alliance between Bing and Yahoo! is very important since Yahoo! is well recognized in Latino-America and Bing is relatively new for this market.  In terms of online advertising is an opportunity for advertisers to be published in Bing Ads and Yahoo! at the same time and for the same price. However, the question about whether Latino-America is ready or willing to give Bing a chance is a matter of time.

Why Bing?

Bing’s approach is to bring together the best of general search and social media search to help potential customers to spend less time searching and more time doing. The objective is to provide the best searching experience for customers by finding what they are looking fast.  Latino-America is a growing market and using the cross marketing model advertisers can advertise in other markets. For example a travel agency based in Mexico can advertise its specials to travel to Mexico, not only in Mexico but the other five Latino-American countries and in United States or countries in Europe and Asia. At the same time that many advertisers in USA and around the world will be able to place their ads as well in Latino-America.

Overall, having a Google competitor in this part of the world will benefit the customers as they have other option for their online search.

¡Binguealo!

Por Rubi Romero

Bing Ads creo una alianza de publicidad online con Yahoo! La cual se lanzó al mercado latinoamericano a principios de este mes. Por el momento este servicio está disponible en seis países; Argentina, Chile, Colombia, México, Perú y Venezuela. El marketing online sigue creciendo en todo el mundo y si América Latina está listo para usar Bing es solamente una cuestión de tiempo.

Según Internet World Stats, hay aproximadamente 2, 280 M de personas utilizando internet (37% población). ¿Qué significa esto para el marketing online? ¡2280 millones de clientes potenciales! Esto es ideal para los anuncios de Bing, y ahora con el lanzamiento del mismo en América Latina, los anuncios de Bing pueden llegar a unos 126 M clientes potenciales (México [42 M], Argentina [28 M], Colombia [25 M], Venezuela [11 M], Chile [10 m] y Perú[10M]). Ahora su mayor competidor de motor de búsqueda de Bing es Google con el 72% del mercado frente al 28% entre Yahoo! y Bing.

 

Por lo tanto, la alianza entre Bing y Yahoo! es muy importante ya que Yahoo! es reconocido en Latino América y Bing es relativamente nuevo para este mercado. En cuanto a la publicidad online es una oportunidad doble para los anunciantes, ya que sus anuncios se publicarán en Bing y Yahoo! al mismo tiempo y por el mismo precio. Sin embargo, la pregunta sobre si Latino-América está preparada o dispuesta a darle une oportunidad a Bing Ads es una cuestión de tiempo.

 

¿Por qué Bing?

El enfoque de Bing es reunir lo mejor de la búsqueda general y redes sociales para ayudar a los clientes potenciales a pasar menos tiempo buscando y más tiempo haciendo lo que necesiten. El objetivo es proporcionar la mejor experiencia para los clientes de búsqueda para encontrar lo que buscan rápidamente. América Latina es un mercado creciente y utilizando el modelo de comercialización cruzada puede anunciarse en otros mercados. Por ejemplo, una agencia de viajes en México puede promocionar sus ofertas para viajar a México, no sólo en México, pero los otros cinco países de Latino América y en Estados Unidos o países de Europa y Asia. Al mismo tiempo que muchos anunciantes en Estados Unidos y el mundo serán capaces de colocar sus anuncios también en Latino América.

 

En general, tener un competidor de Google en esta parte del mundo beneficiará a los clientes, ya que tienen otra opción para su búsqueda en línea y a los anunciantes una plataforma mas para hacer su mercadeo en línea.

 

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