El Crecimiento Digital en Latinoamérica/Digital Growth in Latin America

Posted: June 3, 2013 in International News/Noticial Internacionales
Tags: , , , , ,

Por: Rubi Romero, MA

Comscore

Imágen de comScore

English Version after the Spanish Version

El crecimiento digital en Latinoamérica sigue creciendo a una velocidad más rápida que en otras partes del mundo. Esto no quiere decir que hay más gente usando la tecnología digital. Aún hay mucho por avanzar en el tema de alcance digital en zonas fuera de las grandes urbes de esta región, pues hay lugares que no tienen acceso a internet.

Sin embargo, según un estudio reciente realizado por comScore sobre el futuro digital en Latinoamérica informó que esta región tuvo un crecimiento del 12% entre Marzo del 2012 y Marzo del 2013. Esto significa que alcanzó una audiencia de más de 147 millones de personas en esta parte del mundo.
Un detalle muy importante es que las páginas vistas en esta región están siendo generadas cada vez más por los teléfonos inteligentes y las tabletas, esto quiere decir que la adopción de dispositivos móviles está aumentando, fragmentando el consumo en diferentes dispositivos.

Esto ha hecho que más compañías como Amazon estén a punto de lanzar otras secciones de sus empresas en Latinoamérica. Por ejemplo Amazon anunció que pronto abrirá su tienda de aplicaciones en México y en Brasil además del próximo lanzamiento de su tableta “Kindle Fire”.
Por otro lado también se dio un crecimiento en los anuncios online. Por ejemplo en México se entregaron 21 millones de anuncios digitales, mientras que en Brasil se entregaron 130 millones de estos anuncios.

Tal vez es por esto que compañías como Bing se han expandido. Por ejemplo Bing lanzó Bing Ads – anuncios digitales- Mexico, Perú, Colombia, Venezuela, Chile y Argentina durante el último trimestre del 2012 y recientemente en Brasil. Uno de los anunciantes más grandes en estos países fue la compañía de Netflix con casi tres millones de anuncios en Brasil y casi medio millón en México.

Por otro lado en las redes sociales, Facebook fue la red con el mayor número de impresiones, diez mil en México y cincuenta seis mil en Brasil. Haciendo a esta red social la más visitada en Latinoamérica. Sin embargo, hubo otras redes sociales que crecieron en audiencia cómo Twitter (microblog), Ask.fm (buscador), Pinterest (para compartir imágenes), Linkedin (para buscar trabajo), Tumblr (Blogs) y otras más aunque con un porcentaje muy por debajo de Facebook.
También el consumo de video en línea aumento en esta región, poniendo a Brasil en el primer lugar en promedio por espectador al mes con 176 mil, seguido por Chile (144 mil), México (125 mil) y Argentina (105 mil).

En resumen, tenemos que el mercado latinoamericano se encuentra fragmentado ósea que el que no compite en todas las plataformas está perdiendo un gran número de clientes potenciales. En el terreno de la publicidad se debe optimizar el número de campañas digitales y analizar a la competencia. Mientras que en las redes sociales se están creado nuevas tendencias y nuevos participantes. Y por último el consumo de vídeo crea nuevos desafíos tanto para las plataformas en diferentes dispositivos, cómo en la publicidad en línea y en las redes sociales.

English Version

Digital growth in Latin America continues to grow at a faster rate than in other parts of the world. This does not mean that there are more people using digital technology. There is still much to advance in areas outside big cities in this region, there are places that still do not have access to the internet.

However, according to a recent study conducted by comScore on the digital future in Latin America, reported that this region had a growth of 12% between March 2012 and March 2013. This means that it reached an audience of more than 147 million people in this part of the world. A very important detail is that the page views in this region are being generated increasingly by Smartphones and tablets, this means that the adoption of mobile devices is increasing, fragmenting the consumption on different devices.

This has made more companies like Amazon to launch other sections of its companies in Latin America. For example, Amazon announced that it will soon open its applications store in Mexico and Brazil as well as the upcoming release of its Tablet ‘Kindle Fire’.

This study also revealed that there was a growth in online ads. For example in Mexico  there were 21 million digital  adds delivered while in Brazil there were 130 million of these digital ads .

Perhaps it is for this reason that companies such as Bing have expanded. For example, Bing launched Bing Ads in Mexico, Peru, Colombia, Venezuela, Chile and Argentina during the last quarter of 2012 and recently in Brazil. One of the largest advertisers in these countries was Netflix with almost three million ads in Brazil and nearly half a million in Mexico.

There were also changes in the area of social networks; Facebook was the network with the greatest number of impressions, 10,000 in Mexico and 56 thousand in Brazil, making this social network the most visited in Latin America. However, there were other social networks who grew up; like Twitter (micro-blogging), Ask.fm (search engine), Pinterest (to share images), Linkedin (for job purposes), Tumblr (Blogs) and others, but with a percentage well below Facebook.

The consumption of video online also increased in this region, putting Brazil in the first place on average by viewer per month with 176 thousand, followed by Chile (144K), Mexico (125K) and Argentina (105K). This may be the reason why Netflix invested so much in online advertising.

In conclusion, we have the Latin American market fragmented; therefore there is an obligation to participate on all mobile and not mobile devices.  In the field of advertising, you must optimize the number of digital campaigns and analyze the competition. While you have to watch out for social networks since they are creating new trends and new participants. And finally video consumption creates new challenges both for platforms on different devices, as in advertising online and on social networks.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s